Mjölk!

Jag vet inte varför jag skrev MJÖLK! som rubrik.
Denna gången skrev jag rubriken innan jag skrivit eller bestämt mig för innehållet i inlägget.
Med andra ord så blev det en rubrik av det första jag kom att tänka på, mjölk.
Mmmmm det är nog för att det var flera timmar sedan jag drack sist. Under en tre veckors period har jag nu gått omkring och undvikit mjölk. Jag tror jag har fått i mig lika mycket på tre veckor som jag normalt dricker till frukost, 1,5 liter.....nåja så mycket dricker jag kanske inte ens när jag är i form.

Jaja skit i det nu.
Jag ville egentligen bara skriva lite annat i bloggen än bara om melodifestivalen.
Visst är musik kul och viktigt för många men det blir en sådan uppståndelse varje år vid den här tiden att det nästan blir löjligt. Alla förvandlas till schlager gurus och har synpunkter till höger och vänster.

Fan, nu är jag inne på det spåret igen..........

På Fredag har jag varit tobak och nikotinfri i 3 månader :-)

Imorgon åker jag till Amsterdam på en tre dagars inspirerande europeisk konferens. Denna gången skall vi husera på huvudkontoret! :- men bo på ett hotell i närheten, mitt i ett stort attraktivt industriområde........därute, långt ifrån centrum kommer vi sitta i 3 dygn och jobba röven av oss. Är du rökare så har man en viss fördel för en gång skull. Man får nämligen gå ut med jämna mellanrum och njuta av omgivningarna.
Programmet är schemalagt med start 08.00 och avslutning 19.00, varje dag. Sen blir det obligatorisk middag med holländska specialiteter som soppa, vitt bröd med vakumförpackade tillbehör och korv som ser lika hemsk ut som den smakar. Mums!

Så är verkligheten.
Folk som inte reser i tjänsten brukar oftast tro att det alltid är 5 stjärnigt hotell, 7-rätters middag, fest hela nätterna och en massa roliga aktiviteter. Nja visst händer det att det kan vara något av det men det är inte ofta vill jag lova. En normal resa i tjänsten ser ut som jag skrev precis. Det är varken mer eller mindre.
Tro inte att jag klagar nu. Jag vill mest få folk att förstå att det inte alltid är så märkvärdigt.

Nu skall gå och packa.


Kommentarer
Postat av: Marina

Du har en utmaning på min blogg =)

2009-03-05 @ 17:53:30
URL: http://familjenbergerpersson.blogg.se/
Postat av: Marina

Du har en utmaning på min blogg =)

2009-03-05 @ 17:54:08
URL: http://familjenbergerpersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0