Usel deltävling i Leksand

Jag kan knappast var ensam om att tycka att detta var den sämsta deltävlingen hitills?
Kan inte direkt peka på varför men det bara kändes som att det genomgående var mycket skit igår.

Även denna veckan lyckades jag i alla fall nästan gissa utfallet på förhand igen.....Jag sa 2, 3. 4, 7 och 8 vidare. Det blev 2, 3, 4, 5, 8......Hur fan kom Rickfors vidare? Han låter som han alltid har gjort och det är 20 år sedan någon blev glad av det.

Att Rickfors skulle komma 5:a fanns det ingen tvekan om. Det var precis lika säkert som att EMD skulle knipa en av direktplatserna till Globen. Däremot så var jag väldigt tveksam på Molly och BWO. Redan när jag hörde Molllys låt så varnade jag för att den skulle bli farlig men jag var så gott som ensam om att tro det hemma i vår soffa och vi var ju ändå några stycken. När det sen blev duell med BWO så tvekade jag och föll på snöret. Jag är ingen BWO fan men jag blir förvånad om inte dom kommer vidare från andra chansen tillsammans med Amy Diamond. Vi får se.

Jag satte internationella juryns val denna veckan i alla fall. Det var så tydligt att "Alla" är en internationell låt och det bevisar ju lite hur fruktansvärt blåögda/blinda/döva folk är som röstar fram Rickfors istället......hallå linjeman!

Nästa delfinal i hemstaden Malmö :-)
Här är mitt tips även om jag inte har hört låtarna ännu

Följande 5 går vidare:
Låt 1, 2, 3, 4, 6
Det betyder Agnes, Star Pilots, Susanne Alfvengren, Sahlene/Haukkas och Sarah Dawn Finer.

Tyvärr får Alfvengren nöja sig med en femte plats, Sahlene och Star Pilots åker till andra chansen, Agnes och Sarah till final.

Internationella juryns val faller på........mmmmm inte så lätt när man inte har hört låtarna.
Jag sticker ut hakan och säger låt nummer 8,

Skulle vara kul om jag hann med att skriva ett inlägg efter jag har hört dom 8 på lördag och se om jag har ändrat uppfattning............och se hur många rätt jag får denna gången. Någon gång kommer väl baksmällan men på samma gång så hoppas man ju att fullträffen kommer en dag med ;-)

Herregud vad jag känner mig som flamsig schlager nörd nu!
Jag gillar ju inte ens det!!! Måste ringa läkaren imorgon......................


Kommentarer
Postat av: Marina

Jag kan tyvärr inte hålla med dig om att detta var den sämsta deltävlingen...den första var fruktansvärd! Bara tanken på att man ska få höra "snälla snälla" med Af Ugglas fler gånger gör mig spyfärdig..fy fan.

2009-02-23 @ 15:42:42
URL: http://familjenbergerpersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så du menar att jag och den internationella juryn har fel?



"Snälla, Snälla" vinner hela skiten ;-)

2009-02-23 @ 16:01:40
Postat av: Anka

Hahaha!! Det var underhållande att läsa din blogg!! Inte visste jag att stora stygga Martin är så inne i schlager ;) Är det åldern kanske? Amy Diamond borde vinna, men svenska folket har smaken i baken så det blir väl hemskare än hemskast Snälla, snälla med saken af ugglas :S

2009-02-24 @ 21:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0