Nej vet ni vad.....?

....jag vill gärna skriva men var börjar man liksom? Äsch jag vill nog inte skriva ändå, eller?

Sitter och lyssnar på matchen via radiosporten, matchen mellan MFF och Gefle.
Tydligen är det mer eller mindre spel mot ett mål men vad hjälper det när man inte kan få in bollen.
Kämpa på, himmelsblå!

Jag skall för omväxlighetens skull inte klistra in ett youtube klipp idag.
Däremot måste jag berätta att jag är fruktansvärt såld på Bob Hunds senaste alster "Tinnitus i hjärtat" som jag har spelat 50 gånger per dag sen konserten i Fredags.
Det roliga var att jag absolut hade ambitionen att köpa deras nya skiva och lyssna in mig på låtarna innan det var dax att se dom live men av olika anledningar så blev det aldrig så. Första låten i fredags var just Tinnitus i Hjärtat och just då var den inte så speciell tyckte jag. Faktum är att den flöt ganska obemärkt förbi i 24 timmar. Det var först natten mellan Lördag och Söndag där jag var uppe och tröstade dottern mitt bland mardrömmarna som den slog till. Från ingenstans började jag nynna på låten och ända sedan dess har den förföljt mig. Original videon till låten finns på youtube i HD kvalitet och den är super. Jag länkar den inte här som sagt eftersom jag lovat er att vara lite lugn på den fronten några dagar. Iof kan ni se den live från mejeriet längre ner, i HD den med. Videon skall man dock uppleva ändå.

Korpen fotbollen börjar röra på sig.
Efter det att "The broad ass box striker", Peter, joinade så har vi ökat vår målskörd med 500%.
Även jag gör mål nuförtiden. Om det sen beror på Peter eller något annat låter jag vara osagt.
Vill ni följa våra framgångar, motgångar, upptåg och annat så kolla in oss på www.laget.se/acpauli

Jobbsökandet går bra, eller det gär väl sådär.
Problemet är väl mest att jag tycker att allt tar en sån jävla tid. Först skall ansökningstiden gå ut sen skall det läsas igenom alla ansökningar. Efter detta sker första urvalet och det bokas tid för intervju med dessa osv, osv, osv. En anställningsprocess är ofta 6-10 veckor lång och det tänker man fan inte på. Surt är det iaf.

Nu har det gått hyfsat för mig än så länge.
75% av jobben jag sökt och där tiden gått ut har jag blivit kallad på intervju till. Många sälj jobb har det blivit men det är inte sälj på det viset jag tänker när man hör det ordet. Det är inte telefonsäljare för försäkringar och inte heller är jag ute efter att sälja telefonabonnemang på köpcenter. Då är man krängare och inte säljare. Nej när jag säger säljare så menar jag teknisk B2B projekt försäljning där man agerar allt från informatör, konsult, projektledare osv. Det är sälj på högre nivå helt enkelt. Några av dom har jag fått avslag på, framförallt på grund av att folk inte tror att jag vill stanna kvar.......halllå. Man hänger upp sig på titlar lite tror jag. Ja jag har varit chef hit och dit men egentligen aldrig något märkvärdigt alls. Det har mest varit chef över mig själv eller en låda med elektronik. I alla fall så ser man då det som ett hot att jag inom kort när konjukturen vänder kommer söka mig vidare uppåt igen. Kom igen...........

Jaja jag har en spännande vecka framför mig efter långhelgen.
Ett av företagen jag skall träffa då träffar jag frö tredje gången så det ligger inom räckhåll.
Sen om jag får det eller ej återstår att se. Jag är så mycket som skall stämma och då tänker jag inte bara från deras håll. Visst behöver jag ett jobb snart men det måste ju minst kännas ok från min sida med innan man tackar ja till ett eventuellt erbjudande.

Mmmmm om jag inte kan klippa in ett youtube klipp till med Bob hund så kan jag ju iaf skriva texten till låten:-)
Väldigt ofta när jag pratar musik med folk så tycker jag att en majoritet är väldigt ytliga. Man hör snabbt på folk om dom lyssnar på texterna eller om dom bara lyssnar till musiken. För min del betyder texterna oftast mer än melodin men det är ju så klart melodin som sen förpackar texten. Jag är inte riktigt klar med min analys av denna text. Den inbjuder till en viss personlig tolkning men den är vacker, logiskt och förbannat bra.

Tinnitus i hjärtat

Vi har tinnitus i hjärtat
På grund av i morse
Vi hör signaler vi inte förstår
Som väcker känslor vi inte förmår

Som ett norrsken
En sovande uggla
Träffad av splitter
Mitt i en mening

Och det finns innebörd
Och den är oerhörd
Men den drabbar oss mest
Med sin försening!

Solsystem till nervsystem
15 sekunder av allt
Från genombrott
Till sammanbrott
15 sekunder av allt
15 sekunder av allt

Att känna alla
Eller ingenting alls
Sväljer du kravmärkt
Eller tuggar du grishals?

Mina problem
Har skaffat sig egna drömmar
Mitt synsätt har spruckit upp
Och fått nya lösa sömmar

Solsystem till nervsystem
15 sekunder av allt
Från genombrott
Till sammanbrott
15 sekunder av allt
15 sekunder av allt

Från solsystem
Till nervsystem
15 sekunder av allt
Från genombrott
Till sammanbrott
15 sekunder av allt
15 sekunder av allt

Ååh vi har tinnitus i vårt hjärta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0