Så fick jag en prinsessa till!!!

Den 13:e Oktober på morgon hände det!
Jag blev stolt pappa för andra gången och det blev en liten flicka nu med :-)
Hela familjen mår bra och allt var över på 4 timmar till min frus stora glädje. Det gör tydligen ont som fan och som kille kan man ju inte riktigt förstå hur ont. Samtidigt kan man som kvinna heller inte förstå hur det är att vara man och stå brevid. Det gäller inte bara förlossningen utan både lång tid innan och långt efter.

Har man inte barn själv så är det så fruktansvärt svårt att förklara vad som händer och hur det känns.
Jag har försökt att förklara många gånger till kompisar som går och väntar på att bli föräldrar för första gången men just då förstår dom inte. Dom lyssnar och säger sig förstå men jag vet att dom omöjligt kan göra det. Däremot har samtliga i efterhand kommit till mig och sagt att dom förstod vad jag menade den där gången när jag förklarade. Barn och förlossning och allt det där MÅSTE upplevas! Hur gärna jag än vill och hur väl jag än beskriver det så kommer det aldrig någonsin bli i närheten av hur det är på riktigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0