Det sliter.....

Så är äntligen dagens alla måsten avklarade.
Under normala omständigheter brukar jag gilla att ha mycket att göra och stå i men frågan är om det någonsin har varit så påfrestande som det är nu!?

Min fru är höggravid och väntar vårt andra barn. Vilken dag som helst nu kan det hända och det är fruktansvärt spännande och roligt. Det som är mindre skoj är att frun min har haft en ganska besvärlig sista månad.
Hon är fruktansvärt trött och sliten och sedan en vecka tillbaka dessutom fullständigt däckad av influensa av någon elak typ.

Allt detta gör att jag själv får stå för marktjänsten och slita hund med allt annat för att hon skall få vila så mycket som möjligt.
Det är väl iof överkomligt och inte mer än rätt men en trött och gravid fru med hormoner sprutande ur öronen är inte det lättaste och ibland känns det som att vad man än gör så är det inte tillräckligt bra. Antar att jag inte skall klaga för det är säkert inget kul att vara i hennes skor heller.

Å andra sidan så kräver det sin man att själv köra racet fullt ut från 06.00 till som idag 21.00 innan man själv kan sätta sig ner och äta något vettigt (för första gången idag) och själv få möjlighet att slappna av. 

Nu är det ju dessutom så att jag är på väg att byta jobb. Jag slutar på Fredag och börjar det ny-gamla på Måndag.
Inget konstigt med det men barnet är beräknat till Tisdag nästa vecka dvs dagen efter min första arbetsdag hos min nya arbetsgivare. Snacka om planering........

Inte blir det bättre av att min nuvarande tjänstebil skall lämnas på fredag och den jag skall få via det nya jobbet är flera veckor bort. Vi får väl ta bussen till BB när det väl är dax ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0