Bevis på hur media skruvar till allt

Satt och slö surfade på jobbet. Här har jag ändå inte så mycket annat att göra :-(
Hittade en rubrik på Sydsvenskans online upplaga som skriker "Polisjakt efter försvunnen man"
Klickar man sig vidare så står det att en 80-årig man med hjärtproblem och diabetes försvann under gårdagen när han skulle kasta sina sopor.

Jagar man verkligen en sådan man? Jag skulle säga att man snarare "söker" eller "letar" efter honom.
Visst är denna mannen säkert i behov av omedelbar hjälp men "Polisjakt" är i min värld när man jagar farliga tjuvar och banditer, inte hjälplösa pensionärer. Så tänker ju naturligtvis inte en redigerare på en tidning utan dom vill ju skapa en rubrik som drar till sig läsare. Den missvisande rubriken fick mig ju att klicka vidare så visst kan man säga att tidningen har lyckats med vad dom ville. Jag var inte helt överförtjust däremot.

Kommentarer
Postat av: Peter

Kolla in Lasses blogg, är det denna händelsen?

2008-10-10 @ 19:59:34
URL: http://petitess.blogg.se/
Postat av: Scannie

Visst är det den! :-)

2008-10-10 @ 20:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0